Školení a webináře

Stavby a nemovitosti

Stavební zákon

Stavební zákon aktuálně, změny v roce 2025 u povolování staveb

Stavební zákon aktuálně, změny v roce 2025 u povolování staveb

Seminář je určen pro úředníky stavebních úřadů všech stupňů, ale i stavebníky, odbornou veřejnost, stejně tak každého, kdo si potřebuje ujasnit nakolik se změnila situace při povolování staveb v roce 2025.

Nejbližší termíny
  • 25.9.2025, Brno

  • 30.9.2025, Online

  • 14.10.2025, Olomouc

  • 21.10.2025, Ostrava

  • 4.11.2025, Brno

  • 6.11.2025, Praha

  • 11.11.2025, Hradec Králové

  • 13.11.2025, Online

  • 4.12.2025, Ostrava

  • 11.12.2025, Olomouc

  • 12.12.2025, Online

...a další termíny Přejít na termíny

Lektoři

  • JUDr. Eva Kuzmová

    JUDr. Eva Kuzmová

    Právník specializující se na problematiku stavebního zákona, GDPR a ochrany osobních údajů, zákona o svobodném přístupu k informacím, správního řádu, přestupkového zákona aj. V letech 2004-2018 působila jako právník Krajského úřadu Jihomoravského kraje, odboru územního plánování a stavebního řádu. Přednáškové činnosti se věnuje od roku 2013.

  • Mgr. Jana Machačková

    Mgr. Jana Machačková

    Působí na Ministerstvu pro místní rozvoj na odboru stavebního řádu. Je spoluautorkou stavebního zákona a jeho prováděcích vyhlášek. Má za sebou bohatou publikační činnost v odborných časopisech a publikacích a je zkušební komisařkou pro ověřování zvláštní odborné způsobilosti na úseku územního rozhodování.

  • JUDr. Vladimíra Sedláčková

    JUDr. Vladimíra Sedláčková

    Uznávaná expertka na stavební právo v České republice. Své mnohaleté zkušenosti z rozhodování na prvostupňovém stavebním úřadě zúročila ve své více než dvacetileté kariéře na Ministerstvu pro místní rozvoj. Zde působila na pozici ředitelky odboru stavebního řádu a aktivně se podílela na tvorbě klíčových právních předpisů, včetně stavebního zákona, zákona o vyvlastnění a jejich novel. Aktuálně se věnuje lektorské činnosti a je vyhledávanou přednášející pro úředníky, stavebníky i odbornou veřejnost.

Dotaz pro lektora

V případě zájmu nám můžete zaslat písemný dotaz pro lektora, který se vztahuje k problematice probírané v rámci školení. Následně Vám bude tento dotaz na školení zodpovězen.

Program školení

Seminář je určen pro úředníky stavebních úřadů všech stupňů, ale i stavebníky, odbornou veřejnost, stejně tak každého, kdo si potřebuje ujasnit nakolik se změnila situace při povolování staveb v roce 2025.

Stavební zákon č. 283/2021Sb. má již 12 novel, jen za prázdniny byly schváleny 4 změny stavebního zákona. Změny se dotýkají všech oblastí – působnosti stavebních úřadů a kvalifikačních požadavků na jejich úředníky, titulů pro vyvlastnění, změn u rozdělení staveb na drobné/jednoduché/ostatní, jejich povolování a kolaudování, projektování staveb i provádění a odstraňování staveb. Změnami prochází také zvláštní zákony obsahující speciální úpravu povolování staveb a zákony související se stavebním zákonem. Vedle novel byly během prázdnin  přijaty dva zcela nové zákony obsahující speciální úpravu týkajících se určitých záměrů, včetně povolení záměru uplynutím lhůty.

Seminář se zaměřuje na proces povolování stavebních i nestavebních záměrů a účastníci budou upozorněni na související aktuální změny právní úpravy.

Program semináře:

  • kategorizace staveb drobné/jednoduché/vyhrazené/ostatní
    • režimy povolování a užívání podle druhu stavby
  • soustava stavebních úřadů, změny v činnosti dotčených orgánů
  • úpravu úkonů před zahájením řízení
    • předběžná informace, vyjádření, závazné stanovisko
  • jednotlivé kroky při povolování stavebního záměru
  • účastníci řízení, náležitosti žádosti, posuzování námitek a připomínek, posuzování záměru, povolování výjimek z požadavků na výstavbu, lhůty při povolování, zrychlené řízení, rámcové povolení, odlišnosti žádosti a posuzování záměru domu pro dostupné nájemní bydlení
  • posuzování souladu záměru s územně plánovací dokumentací
  • odlišnosti při povolování nestavebního záměru
    • změna využití území, dělení a scelení pozemků, stanovení ochranného pásma
  • změna záměru před dokončením
    • náležitosti žádosti, povolení jako první úkon v řízení, nepodstatné odchylky
  • kontrolní prohlídka
    • rozsah prohlídky, osoby povinné účastnit se, součinnost s dotčenými orgány, pořádková pokuta
  • speciální úprava povolování ve zvláštních zákonech
    • navazující řízení podle zákona č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí (EIA) a nástroje urychlení povolování určitých staveb podle zákona č. 416/2009 Sb., o urychlení výstavby strategicky významné infrastruktury (dříve liniový zákon), zvláštní úprava zákona č. 249/2025 Sb., o urychlení využívání obnovitelných zdrojů energie.

Termíny a přihláška

  • 25.9.2025

    Brno

    Hotel Avanti

    9:00 - 14:00

    JUDr. Vladimíra Sedláčková

    2.400,- Kč za účastníka / účastník

    (vč. DPH, kávy a oběda)

  • 30.9.2025

    Webinář

    Online živé vysílání

    9:00 - 14:00

    JUDr. Eva Kuzmová

    2.400,- Kč za účastníka / účastník

    (vč. DPH)

  • 14.10.2025

    Olomouc

    Regionální centrum Olomouc

    9:00 - 14:00

    Mgr. Jana Machačková, JUDr. Vladimíra Sedláčková

    2.700,- Kč za účastníka / účastník

    (vč. DPH, kávy a oběda)

  • 21.10.2025

    Ostrava

    Harmony Club Hotel

    9:00 - 14:00

    JUDr. Vladimíra Sedláčková

    2.400,- Kč za účastníka / účastník

    (vč. DPH, kávy a oběda)

  • 4.11.2025

    Brno

    Hotel Avanti

    9:00 - 14:00

    Mgr. Jana Machačková, JUDr. Vladimíra Sedláčková

    2.700,- Kč za účastníka / účastník

    (vč. DPH, kávy a oběda)

  • 6.11.2025

    Praha

    Hotel ILF

    9:00 - 14:00

    Mgr. Jana Machačková, JUDr. Vladimíra Sedláčková

    2.900,- Kč za účastníka / účastník

    (vč. DPH, kávy a oběda)

  • 11.11.2025

    Hradec Králové

    Adalbertinum (Adal)

    9:00 - 14:00

    JUDr. Vladimíra Sedláčková

    2.400,- Kč za účastníka / účastník

    (vč. DPH, kávy a oběda)

  • 13.11.2025

    Webinář

    Online živé vysílání

    9:00 - 14:00

    JUDr. Eva Kuzmová

    2.400,- Kč za účastníka / účastník

    (vč. DPH)

  • 4.12.2025

    Ostrava

    Harmony Club Hotel

    9:00 - 14:00

    JUDr. Vladimíra Sedláčková

    2.400,- Kč za účastníka / účastník

    (vč. DPH, kávy a oběda)

  • 11.12.2025

    Olomouc

    Regionální centrum Olomouc

    9:00 - 14:00

    JUDr. Vladimíra Sedláčková

    2.400,- Kč za účastníka / účastník

    (vč. DPH, kávy a oběda)

  • 12.12.2025

    Webinář

    Online živé vysílání

    9:00 - 14:00

    Mgr. Jana Machačková, JUDr. Vladimíra Sedláčková

    2.700,- Kč za účastníka / účastník

    (vč. DPH)

Akreditace

Akreditovaná vzdělávací instituce u Ministerstva vnitra ČR číslo akreditace AK I./I-125/2004 u Ministerstva vnitra ČR

Naším základním a trvalým cílem je zajištění standardní vysoké kvality a vytvoření přátelské atmosféry s otevřeným přístupem ke klientovi. Našich školení se mohou účastnit pracovníci podnikatelských subjektů, úředníci veřejné správy i zástupci široké veřejnosti.

Informace pro úředníky ÚSC

Úředníci územních samosprávných celků mají vložné osvobozeno od DPH a po absolvování školení obdrží osvědčení vydané podle pokynů Ministerstva vnitra ČR. Kteří zaměstnanci veřejné správy jsou úředníky ÚSC definuje zákon č. 312/2002 Sb. - jde pouze o ty zaměstnance, kteří se podílejí na výkonu správních činností a zároveň jsou zařazeni do úřadu daného územního samosprávného celku.

Nejčastější dotazy

  • Pokud máte zájem o některé z nabízených školení, nejsnadnější cestou, jak se přihlásit, je vyplnit objednávku na našich webových stránkách. Pro vyplnění přihlášky potřebujete znát své fakturační údaje, emailovou adresu a telefonní číslo, na kterém Vás můžeme v případě potřeby kontaktovat. Na email uvedený v objednávce Vám dorazí potvrzení o přijetí objednávky a po připsání platby na náš účet Vám následně zašleme daňový doklad. Před konáním prezenčních seminářů už poté další informace neposíláme a počítáme s Vaší účastí. Pokud jste přihlášeni na webinář, nebo jste si zakoupili videozáznam, obdržíte ještě další email s pokyny pro přístup či spuštění.

  • Na všech termínech, které jsou zveřejněny na našich webových stránkách, a na které se jde přihlásit, je volné místo. V případě, že je školení plně obsazeno, není možné se na termín objednat. V takovém případě nás můžete kontaktovat a my Vás zařadíme na seznam náhradníků. Pokud se uvolní místo, ozveme se Vám.

  • Přihlášky uzavíráme zpravidla jeden pracovní den před konáním školení. Pokud byste se chtěli přihlásit na poslední chvíli, není to zpravidla problém a vyplňte přihlášku na našich webových stránkách. Pokud potřebujete takto přihlásit větší skupinu účastníků, kontaktuje nás, prosím, a budeme se snažit vyjít Vám vstříc.

  • Osvědčení o absolvování školení je běžný požadavek klientů a rádi Vám ho vystavíme. Pokud se přihlašujete na prezenční seminář, uveďte, prosím, žádost o osvědčení do poznámky k objednávce. Následně Vám osvědčení předáme na semináři. Pokud se přihlašujete na webinář, nebo si kupujete videozáznam, požadavek na vystavení osvědčení psát nemusíte, osvědčení je automaticky k dispozici ke stažení pro všechny tyto účastníky.

  • Webinář je online školení, které probíhá v přímém přenosu přes internet. Výklad lektora je přenášen k účastníkům webináře v živém přenosu, jako by byli na klasickém prezenčním semináři a v průběhu výkladu mohou účastníci posílat dotazy. Přenos přednášky probíhá ve webovém prohlížeči, není třeba nic instalovat, ani nastavovat.

  • Pořízení a následná dostupnost nahrávky webináře záleží na množství okolností. Nemůžeme proto slíbit, že budeme nahrávat každý webinář a jeho nahrávka bude účastníkům k dispozici. V případě dotazu ohledně konkrétního webináře nás prosím kontaktujte před provedením objednávky.

Držte krok s posledními legislativními změnami a přihlaste se k odběru informací o aktuálně připravovaných školeních.

Nastavení ochrany soukromí

Tato webová stránka používá soubory cookies k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem i k personalizaci obsahu. Prosíme o potvrzení souhlasu s využívaním cookies a předáním údajů pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a reklamních sítích na dalších webech.

Více informací o cookies

Hotel Avanti

Hotel Avanti se nachází v blízkosti centra Brna, nedaleko parku Lužánky a Nákupního centra Královo Pole. Přednáškové sály jsou plně klimatizovány a vybaveny audiovizuální a prezentační technikou. Oběd pro účastníky školení se podává v hotelové restauraci, která je zaměřena na tradiční českou kuchyni. U hotelu se nachází placené parkoviště, účastníkům proto doporučujeme parkovat u přilehlého nákupního centra.

Cesta hromadnou dopravou:

Použijte tramvaj č. 1 nebo 6 a vystupte na zastávce Hrnčířská. Na křižovatce přímo před zastávkou odbočte doprava na ulici Rybníček a pokračujte 250 metrů kolem finančního úřadu a základní školy k ulici Střední. Na ní odbočte vlevo a po 200 metrech se dostane k hotelu. U hotelu se také nachází placené parkoviště, možnost parkování zdarma je buď přímo naproti hotelu nebo u blízkého nákupního střediska.

V případě jakýchkoli dotazů nás neváhejte kontaktovat na telefonním čísle 530 332 751 nebo na emailu info@integracentrum.cz

Regionální centrum Olomouc

Budova Regionálního centra Olomouc je jednou z dominant města a díky své poloze je snadno dostupná městskou hromadnou dopravou. Sály a salónky, ve kterých pořádáme naše školení, jsou moderně vybaveny a klimatizovány.

Cesta hromadnou dopravou:

Budova Regionálního centra Olomouc jde vidět přímo od hlavního vlakového nádraží, od něj je vzdálena asi 100 metrů.

V případě jakýchkoli dotazů nás neváhejte kontaktovat na telefonním čísle 530 332 751 nebo na emailu info@integracentrum.cz

Harmony Club Hotel

Hotel Harmony se nachází v blízkosti centra Ostravy a jeho budova je jednou z dominant městské části Mariánské Hory. Přednáškové prostory jsou vybaveny moderní prezentační technikou a všechny salónky jsou klimatizované. Restaurace, ve které je podáván oběd pro účastníky semináře, vaří převážně klasickou českou kuchyni. U hotelu se nachází placené parkoviště, doporučujeme proto účastníkům parkovat v přilehlých ulicích nebo u nedalekého obchodního centra.

Cesta hromadnou dopravou:

Z vlaku vystupte na Nádraží Svinov a na zastávce Svinov, mosty nastupte na tramvaj číslo 4,8, nebo 9. Hotel Harmony leží přesně mezi zastávkami Mariánské náměstí a Dům energetiky - doporučujeme vystoupit spíše na zastávce Mariánské náměstí.

V případě jakýchkoli dotazů nás neváhejte kontaktovat na telefonním čísle 530 332 751 nebo na emailu info@integracentrum.cz

Hotel ILF

Hotel ILF se nachází v klidné části Prahy 4 nedaleko dálnice D1 a přímo na zastávce metra Budějovická, ze které netrvá cesta do centra města déle než 10 minut. Sály a salonky jsou moderně vybaveny a součástí hotelu je restaurace s nabídkou mezinárodní kuchyně, ve které je podáván oběd účastníkům školení.

Cesta hromadnou dopravou:

Přímo naproti hotelu se nachází zastávka metra Budějovická (trasa C).

V případě jakýchkoli dotazů nás neváhejte kontaktovat na telefonním čísle 530 332 751 nebo na emailu info@integracentrum.cz

Adalbertinum (Adal)

Budovu známou jako Adalbertinum najdete u Žižkovských sadů nedaleko místa lidově zvaného U grandu. Jedná se o klasicistní budovu, která byla dokončena v roce 1897 a Do roku 1948 sloužila jako katolický diecézní dům. Přes postupné modernizace si objekt zachoval původní ráz a nabízí stylové prostředí a sály a salonky jsou dobře vybaveny. V Gayerových kasárnách, které jsou vzdáleny 5 minut pěšky, je otevřený nový parkovací dům s výhodnou cenou parkování, doporučujeme proto účastníkům parkovat u něj.

Cesta hromadnou dopravou:

Přímo u budovy Adalbertinum je autobusová zastávka s názvem U muzea, na které zastavuje autobus číslo 11.

V případě jakýchkoli dotazů nás neváhejte kontaktovat na telefonním čísle 530 332 751 nebo na emailu info@integracentrum.cz

Online webinář

Webinář je online školení, které probíhá v přímém přenosu přes internet. Přenos přednášky probíhá ve webovém prohlížeči, není třeba nic instalovat, ani nastavovat.

Výklad lektora je přenášen k účastníkům webináře v živém přenosu, je tedy potřeba přizpůsobit si časový program tak, aby Vás v průběhu nic nerušilo.

V průběhu výkladu mohou účastníci pokládat dotazy a usměrňovat tak tok přednášky, aby byly probrány okruhy a případy, se kterými se účastníci setkávají ve své každodenní praxi.

Poslat dotaz pro lektora

V případě zájmu můžete lektorovi poslat písemný dotaz, který Vám bude následně v rámci výkladu na školení zodpovězen. Níže zadejte Váš dotaz a vyberte termín konání školení, kterého se plánujete zúčastnit.

Dotaz pro lektora odeslán

Děkujeme Vám za zaslání dotazu. Nyní je na cestě k nám, následně ho předáme lektorovi a bude zodpovězen na školení.

Chyba při odesílání dotazu

Mrzí nás to, ale při odesílání dotazu došlo k chybě. Odeslání dotazu na zvolený termín již není možné nebo došlo k technickým problémům. Zkuste to prosím později znovu, případně nám napište na info@integracentrum.cz

Nepodařilo se vložit do košíku

Mrzí nás to, ale při vkládání do košíku došlo k chybě. Zvolený termín již není dostupný nebo došlo k technickým problémům. Zkuste to prosím později znovu, případně nám napište na info@integracentrum.cz

Odběr pozvánek nastaven

Děkujeme za Váš zájem o naše školení. Na emailovou adresu jsme právě odeslali zprávu s odkazem pro potvrzení. Kliknutím na něj dokončíte registraci k odběru pravidelných přehledů připravovaných školení.

Adresu již máme v databázi

Děkujeme za Váš zájem o naše školení a vzdělávací akce. Zadanou emailovou adresu však již evidujeme v naší databázi a zasílání nabídek školení na ni můžete na odkazu níže.

Chyba při nastavení odběru

Mrzí nás to, ale při nastavení odběru novinek došlo k chybě, nebo technickým problémům. Zkuste to prosím později znovu, případně nám napište na info@integracentrum.cz