Webináře účetnictví
Připravované webináře
-
19.9.2025
Webinář
Online živé vysílání
Inventarizace majetku a závazků u ÚSC a příspěvkových organizací v roce 2025
Ing. Hana Juráňová
2.400,- Kč (vč. DPH)
-
22.9.2025
Webinář
Online živé vysílání
Daňové a účetní aktuality 2025
Ing. Jiří Klíma
2.400,- Kč (vč. DPH)
-
24.9.2025
Webinář
Online živé vysílání
Umělá inteligence a její aplikace do účetní praxe včetně digitalizace účetních postupů
Ing. Vladimír Zdražil
2.200,- Kč (vč. DPH)
-
15.10.2025
Webinář
Online živé vysílání
Třetí země - obchod a služby - daňově, účetně, celně
Ing. Vladimír Zdražil
2.400,- Kč (vč. DPH)
-
16.10.2025
Webinář
Online živé vysílání
Cenné papíry - účetní a daňový pohled, včetně zaměstnaneckých akcií a opčních plánů po novele 2026
Ing. Lenka Kruntorádová
2.400,- Kč (vč. DPH)
-
10.11.2025
Webinář
Online živé vysílání
Praktické otázky účtování leasingů v nové účetní legislativě
Ing. Ladislav Čížek
2.400,- Kč (vč. DPH)
-
14.11.2025
Webinář
Online živé vysílání
Nový zákon o účetnictví - praktický pohled na hlavní změny
Ing. Ladislav Čížek
2.400,- Kč (vč. DPH)
-
21.11.2025
Webinář
Online živé vysílání
Daňové a účetní aktuality 2025 a 2026
Ing. Jiří Klíma
2.400,- Kč (vč. DPH)
-
24.11.2025
Webinář
Online živé vysílání
Účetní závěrka roku 2025 pro podnikatelské subjekty
Květoslava Novotná
2.400,- Kč (vč. DPH)
-
27.11.2025
Webinář
Online živé vysílání
Dotace (transfery) a nejen jejich účtování u ÚSC a příspěvkových organizací v roce 2025
Ing. Hana Juráňová
2.400,- Kč (vč. DPH)
-
5.12.2025
Webinář
Online živé vysílání
Účetní závěrka podnikatelských právnických osob - včetně změn 2025, 2026
Ing. Lenka Kruntorádová
2.400,- Kč (vč. DPH)
-
11.12.2025
Webinář
Online živé vysílání
Účetní závěrka příspěvkových organizací za rok 2025 a aktuality pro rok 2026
Ing. Hana Juráňová
2.400,- Kč (vč. DPH)
-
15.12.2025
Webinář
Online živé vysílání
Novinky v daních, účetnictví a mzdách 2026
Ing. Lenka Kruntorádová
2.400,- Kč (vč. DPH)
-
16.12.2025
Webinář
Online živé vysílání
Řešení častých chyb a nedostatků v účetnictví a vnitřním kontrolním systému, předcházení rizik podvodů v účetnictví a ochrana proti nim u příspěvkových organizací
Ing. Daniela Burianová LL.M.
2.400,- Kč (vč. DPH)
-
17.12.2025
Webinář
Online živé vysílání
Daňové a účetní aktuality 2025 a 2026
Ing. Jiří Klíma
2.400,- Kč (vč. DPH)
Vyzkoušejte Zkuste videozáznamy
Informace o účetnictví
-
Účetnictví je systém evidence hospodářských operací, který slouží nejen podnikateli, ale i státu, investorům a dalším subjektům. Poskytuje věrný a poctivý obraz o finanční situaci firmy, umožňuje plnění daňových povinností a je základem pro rozhodování o budoucnosti podniku.
-
Účetnictví musí vést všechny účetní jednotky, které stanoví zákon o účetnictví. Většina podnikatelů vede účetnictví v plném rozsahu, některé příspěvkové organizace mohou vést účetnictví ve zjednodušeném rozsahu, pokud o tom rozhodne jejich zřizovatel.
-
Mezi hlavní principy patří akruální princip (zachycení nákladů a výnosů do správného období), úplnost, pravdivost, přesnost a průkaznost. Každá operace musí být doložena účetním dokladem, který splňuje náležitosti dle §11 zákona o účetnictví.
-
Účetní závěrka je soubor výkazů (rozvaha, výkaz zisku a ztráty, příloha), který se sestavuje k rozvahovému dni, obvykle k 31. 12. daného roku. Může být řádná, mimořádná nebo mezitímní. Za její správnost odpovídá statutární orgán, který ji také podepisuje.
-
Zákon rozlišuje mikro, malé, střední a velké účetní jednotky. Rozdělení ovlivňuje rozsah účetní závěrky, povinnost auditu a zveřejňování údajů. Kritéria zahrnují výši aktiv, obrat a počet zaměstnanců.
-
Audit je nezávislé ověření účetní závěrky. Povinný je pro účetní jednotky, které překročí dvě ze tří kritérií (aktiva nad 40 mil. Kč, obrat nad 80 mil. Kč, více než 50 zaměstnanců). U akciových společností a evropských společností stačí překročení jednoho kritéria.
-
Inventarizace je proces ověření skutečného stavu majetku a závazků. Provádí se minimálně jednou ročně k rozvahovému dni. Výsledkem je inventarizační soupis, který musí obsahovat zákonem stanovené náležitosti.
-
Číselná řada účetních dokladů zajišťuje průkaznost a úplnost účetnictví. Musí být vedena bez mezer a duplicity. Porušení této zásady může vést ke zpochybnění věrohodnosti účetnictví při kontrole. V praxi je důležité, aby účetní software nebo interní směrnice zajistily správné číslování dokladů, zejména pokud jsou vystavovány z více systémů nebo ručně.
-
Účetnictví musí poskytovat věrný a poctivý obraz o finanční situaci účetní jednotky. To znamená, že údaje v účetní závěrce musí odpovídat skutečnosti, být úplné, pravdivé a srozumitelné. Pokud účetní jednotka nemůže tohoto cíle dosáhnout běžnými účetními metodami, musí použít doplňující informace v příloze k účetní závěrce nebo zvolit jiný přístup, který věrnost zajistí.
-
Akruální princip je základní účetní pravidlo, podle kterého se náklady a výnosy účtují do období, se kterým věcně a časově souvisejí – bez ohledu na to, kdy došlo k jejich úhradě. Tento princip zajišťuje, že účetnictví odráží skutečný ekonomický stav firmy, nikoliv pouze pohyby peněz.
Časté dotazy k webinářům
-
Webinář je online školení, které probíhá v přímém přenosu přes internet. Výklad lektora je přenášen k účastníkům webináře v živém přenosu, jako by byli na klasickém prezenčním semináři a v průběhu výkladu mohou účastníci posílat dotazy. Přenos přednášky probíhá ve webovém prohlížeči, není třeba nic instalovat, ani nastavovat.
-
Pro připojení k webináři nepotřebujete žádné speciální technické vybavení. Stačí Vám běžný počítač, tablet, nebo telefon se stabilním připojením k internetu a webovým prohlížečem. Přenos přednášky je podobný, jako byste se dívali na živé vysílání České televize nebo video na YouTube. Není třeba nic instalovat nebo nastavovat. Pokud používáte stolní počítač, budete potřebovat sluchátka, nebo reproduktory, abyste slyšeli výklad lektora. Před připojením k webináři doporučujeme zkontrolovat, že Vám funguje zvuk.
-
Jeden pracovní den před konáním webináře obdrží každý přihlášený účastník odkaz pro vstup na webinář, který je určen pouze pro tuto konkrétní osobu. V den konání webináře klikněte na tento odkaz, doporučujeme tak učinit alespoň 10 minut před konáním webináře.
-
Před konáním webináře Vám emailem zašleme stejné materiály, jaké byste obdrželi na klasickém prezenčním školení. Jejich konkrétní podoba záleží vždy na lektorovi. Ve stejné emailové zprávě najdete také odkaz pro vstup na webinář.
-
Pokud Vás v průběhu přednášky napadne něco, na co byste se chtěli lektora zeptat, můžete ihned v průběhu živého vysílání poslat písemný dotaz. Dotazy vítáme a domníváme se, že jsou kořením každé přednášky. Dotazy nám můžete zasílat i před konáním webináře na naši emailovou adresu, následně je zařadíme do webináře.
-
Pořízení a následná dostupnost nahrávky webináře záleží na množství okolností. Nemůžeme proto slíbit, že budeme nahrávat každý webinář a jeho nahrávka bude účastníkům k dispozici. V případě dotazu ohledně konkrétního webináře nás prosím kontaktujte před provedením objednávky.